Publicaties van Robbert

Foodmagazine interview

Foodpersonality interview

Ervaringen met Robbert

Ervaring & Projecten

Marcel Jacobs CEO Home Bake-off Chief Operating Officer Bakkersland (Robbert rapporteerde aan Marcel)
“Robbert heeft als MT lid en als Business Development Manager Benelux een belangrijke bijdrage geleverd aan de turnaround van de divisie Thuisafbak. Zijn visie op categorymanagement (3R-en model), zijn leidende rol in het redesign en relaunch van het merk Easy Bakery en zijn onaflatende optimisme waren bijzonder waardevol, zowel voor zijn businessteam als voor het MT en voor onze klanten.”
Odette van Mackelenbergh Technical manager Bakkersland (Odette rapporteerde aan Robbert)
“Robbert werkt vanuit een visie. Hij is een teamspeler die anderen weet te motiveren. Een kenmerkende uitspraak is: “samen mooie dingen doen”. In roerige tijden heeft hij door zijn gedrevenheid en positivisme een prima resultaat neergezet.”
Alexander van Doesburg Centrale Planner Bakkersland (Alexander rapporteerde aan Robbert)
“Robbert is een echte categorie bouwer, en weet zodoende met nieuwe artikelen waarde te creeren in de categorie. Maar staat ook open voor optimalisaties en rationalisaties in het assortiment. Verder is Robbert optimistisch en houd zijn doel voor ogen”
Bart Bikker Trade Marketing Manager Westland (Robbert rapporteerde aan Bart)
“Een gedreven, gepassioneerde en pro-actieve trade marketeer die zich écht in de klant verdiepte en daarmee een verbintenis zocht. Dat leidde tot succesvolle samenwerking met diverse key accounts.”
Sandra van der Graaf Product & Category manager Bakkersland (Sandra rapporteerde aan Robbert)
“Robbert is zeer gedreven en bereikt door zijn overtuigingskracht en kennis vaak schijnbaar onbereikbare doelen met zijn team. Ook in zeer moeilijke tijden ziet hij altijd opportunity’s en blijft hij positief. Robbert maakt mensen (nog) beter.”
Adrie Dominicus Key account manager Bakkersland (Adrie rapporteerde aan Robbert)
“Robbert is een gedreven en resultaatgerichte collega waarmee het heel prettig samenwerken is. In de afgelopen twee jaar heeft hij het onder vaak “onmogelijke” omstandigheden leiding en sturing gegeven aan ons Businessteam waardoor we een prachtig resultaat hebben bereikt.”
Liny van der Heijden Product & Category manager Bakkersland (Liny rapporteerde aan Robbert)
“Robbert heeft met zijn enthousiasme, doortastendheid, creativiteit, scherpe inzichten en winnersmentaliteit een zeer belangrijke bijdrage geleverd aan de groei van Bakkersland thuisafbak. Hij wist met veel vertrouwen en positiviteit het beste uit zijn teamleden te halen. Robbert heeft een duidelijke visie en weet deze met veel flair over te brengen. In een zeer turbulente omgeving is Robbert voor zowel collega’s als klanten een motivator en inspirator geweest.”
Gabriel van der Graaf Demand & Supply Chain coordinator / Logistics Manager Bakkersland (Gabriel rapporteerde aan Robbert)
“Een manager die ook nog eens coach, inspirator en mentor is, dat is wat je kan verwachten van Robbert. Na dat Robbert het team versterkte, werd al snel duidelijk dat met zijn visie op commercie en category development we enorme stappen maakten om als category leader met onze relaties in gesprek te gaan. Hij voelde meteen aan waar de kansen en bedreigingen zaten en heeft ons geleid om deze op juiste wijze aan te pakken. Robbert kan met zijn gedrevenheid iedereen motiveren om er vol voor te gaan, van zowel zijn eigen teamleden alsook de mensen op de werkvloer. Robbert staat altijd open voor ideeen om zaken beter te maken. Elke bedrijf mag zichzelf gelukkig prijzen met Robbert in het team en ik hoop in de toekomst nogmaals met hem samen te werken.”

Werkervaring & projecten

Bakkersland
Bakkersland

Opdracht:
Turnaround divisie thuisafbak

Periode:
januari 2013 t/m maart 2015

Functie:
MT-lid, Business Development Manager

Verantwoordelijkheid:
aansturing business team (6 FTE), commercieel eindverantwoordelijk binnen de Benelux

Verantwoordelijke disciplines:
sales, product & category management, demand & supply chain, technical management.

Succesfactoren:
teamgeest en diversiteit, consument en klant gericht werken, visie & strategie ontwikkelen, investeren in kwaliteit & echte innovatie, reduceren complexiteit, verantwoordelijkheid en vertrouwen geven, overtuiging en enthousiasme.

Merken:
Private labels & Easy Bakery

Friesland Campina
Friesland Campina

Samenwerking met key accounts & categorie visie

Opdracht:
Groei met categorie zuivel bij key account, Campina en basiszuivel meer relevant maken.Periode:
juni 2010 t/m december 2012

Functie:
National Account Manager

Verantwoordelijkheid:
Sales verantwoordelijk bij key accounts, lid van het FrieslandCampina category vision team

Succesfactoren:
een team vormen met een duidelijke missie, interne samenwerking met andere afdelingen (shopper) marketing & fieldsales team, pragmatisch marketing beleid, shopper activatie: boerderijdagen co-creatie met retailers, categorie visie + doorvertaling bij de klanten.

Merken:
Private Labels, Campina, Optimel, Chocomel, Mona

Gran Food (Grand'Italia)
Grand'Italia

Trade marketing op de kaart zetten

Opdracht:
Accountmanagement en directie ondersteunen met inzichten uit de markt

Periode:
februari 2003 t/m mei 2006

Functie:
Trade marketeer – medewerker accountbureau

Verantwoordelijkheid:
Business analyses & ondersteuning account management

Succesfactoren:
Leuke mensen, mooie merken, challenger in de markt

Merken:
Grand’Italia, Ocean Spray, Casa Fiesta, Sapori

Arla
Arla

Customer Group Manager & Business Develop Manager

Opdracht:
Leiding geven aan het Superunie salesteam. Klanten vertrouwen terugwinnen, onderhandelen en omzetten in lange termijn contracten.

Periode:
december 2015 – juli 2016

Functie:
Customer Group Manager Superunie

Opdracht:
Business Development E-commerce &
Business Development ArlaFoods Belgie

Periode:
augustus 2016 – heden

Westland (Maaslander)
Maaslander

Westland nr.1 category captain in kaas

Opdracht:
Westland positioneren als absolute nr.1 category captain binnen Nederland

Periode:
juni 2006 t/m mei 2010

Functie:
Trade marketeer / Account manager new business

Verantwoordelijkheid:
Business analyses & category management

Succesfactoren:
Westland cultuur, ondernemerschap en categorie visie, focus op excellente executie op de winkelvloer, intensieve samenwerking met diverse retailpartners.

Merken:
Maaslander, Old Amsterdam

De Menken Keuken
Menken

Eerste stap in Food en commercie

Opdracht:
Verantwoordelijk voor de verkoop binnendienst

Periode:
oktober 2001 t/m januari 2003

Functie:
Hoofd verkoop binnendienst

Verantwoordelijkheid:
orderverwerking, operationeel klantcontact & ondersteuning account management

Succesfactoren:
Leuke gedreven mensen, familiebedrijf, kwaliteitsproducten

Merken:
Private Labels

Nevenfuncties

EFMI Business School
TripelR

Nevenfunctie: 
gastdocent EFMI

Periode:
2012 – heden

Module: 
Category management

Specialisatie:
3R-en model Assortimentsbeslissingen

Openbare Basisschool J.P.F. Steijaert
TripelR

Nevenfunctie:
lid medezeggenschapsraad Openbare Steijaertschool

Periode:
2014 – heden

verantwoordelijkheid:
algemeen beleid en toezicht

Relevante Opleiding

Rijksuniversiteit Groningen
TripelR

Opleiding:
Master of Foodmanagement

Instituut:
EFMI, Rijksuniversiteit Groningen

Niveau:
Universitair

Periode:
2008 -2011

Small Business & Retailmanagement

Opleiding:
Small Business & Retailmanagement

Instituut:
HEAO, Haarlem Business School

Niveau:
HBO

Periode:
1995 -2001

TripelR Interim Management 

Over TripelR
TripelR voegt relevantie toe op het gebied van sales & category development door het delen van brede kennis & ervaring. Met behulp van het zelfontwikkelde Tripel R model kan men zowel kosten besparen als relevante waarde creeren.

Interim Management
Sales, trade & shopper marketing, category development binnen de FMCG in de vorm van colleges, projecten & bedrijfsadvies en interim management. Dit kan in de rol van: commercieel manager, business development manager, key account manager, trade & shopper marketing manager, category development manager.

TripelR Interim Management

Tripel R B.V.

Robbert Nijssen

Hoorn 418

2404 HL Alphen aan den Rijn

06-37201908

info@tripelr.nl

Werkervaring & projecten

Arla_Foods_logo
Arla_Foods_logo
Campina_Logo
Granditalia
Maaslander_logo
Spanish-products-spaanse-producten-klanten-winkels-de-menken-keuken
Ausnutria
Granfood BV
New Forest
Stegeman
Westland